Powrót do listy

Szkolenia medialne

Relacje z mediami / media relations

Zapisz się

„Brak prasy oznacza złą prasę”. Umiejętne budowanie relacji z mediami to najbardziej efektywne narzędzie PR w każdej firmie. Pozwala ono zbudować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa czy instytucji, a także podpowiada jak wyjść z twarzą z trudnej sytuacji. Podczas szkolenia „relacje z mediami” profesjonalna trenerka podpowie jak wkupić się w łaski mediów. Jak trafić na rynek medialny i jak w nim pozostać.

Tak naprawdę to nie reklama, a artykuły prasowe przyciągają największą uwagę. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak je pisać i do kogo wysyłać. Nauczą się jak rozmawiać z dziennikarzem i poznają tajniki wywiadów dla prasy, telewizji czy radia. Całości warsztatów towarzyszy kamera i mikrofon, dlatego teoria będzie wykorzystana w praktyce w tym samym momencie. 

Korzyści uczestników:

  • Poznanie wielu form i sposobów na kontakt z mediami, 
  • Wypracowanie kontaktu działów PR i biur prasowych z pracownikami, 
  • Poznanie zasad rządzących redakcją,
  • Umiejętność tworzenia różnych form materiałów dla mediów,
  • Poznanie zasad budowy baz dziennikarzy,
  • Poznanie ćwiczeń poprawiających dykcję,
  • Poznanie zasad udzielania wypowiedzi dla radia i tv.

Warsztaty polecamy:

  • działom kontaktów z mediami i PR,
  • rzecznikom prasowym,
  • pracownikom firm i instytucji, którzy w swojej pracy kontaktują się z mediami,
  • właścicielom firm.

Dodatkowe korzyści: 

Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje płytę CD z zapisem przebiegu warsztatu, na której znajdzie uwagi trenerów oraz ćwiczenia wykonywane podczas zajęć.

Płyta z nagraniem będzie doskonałym materiałem powtórkowym po zakończonym szkoleniu. Aby wiedza nie poszła w las.

Program:

  • Wyjaśnienie podstawowych pojęć dziennikarskiego slangu; 
  • Specyfika i zasady kontaktu z dziennikarzami telewizyjnymi, prasowymi i radiowymi; 
  • Potrzeby poszczególnych mediów, system pracy i różnice w sposobie komunikowania;
  • Współpraca pracowników i współpracowników z biurem prasowym oraz z rzecznikiem prasowym;
  • Redakcja: struktura, kto jest kim, do kogo i w jakich sprawach się zwracać, redakcyjne zasady pracy;
  • Przygotowanie wypowiedzi medialnej, komentarza, polemiki, udzielanie wywiadu, tworzenie informacji prasowej;
  • Budowanie bazy danych dziennikarzy;
  • Ćwiczenia językowe na poprawę dykcji; 
  • Nauka odpowiedniego artykułowania i modulowania głosu;
  • Tworzenie informacji prasowej, komunikatów prasowych, zaproszeń na konferencję prasową, informacji o imprezie: okazje, styl, planowanie terminów;
  • Wypowiedź dla radia – ćwiczenia z mikrofonem.
  • Nagranie „setki”, wywiadu, „live”, nagranie rozmowy w studio – ćwiczenia z kamerą;
  • Debata w studio TV i radiowym;
  • Konferencja prasowa – zachowanie, wystąpienia, mowa ciała;
  • Różnice i podobieństwa pomiędzy informacją prasową a PR-ową;
  • Debata w studio TV i radiowym;
  • Współpraca rzecznika prasowego z mediami.

Metody pracy: 

Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową. Uczestnicy ćwiczą nabytą wiedzę przed kamerą i mikrofonem, rozwiązują case study. 

Szkolenie prowadzi:

Anna Kamińska

Najbliższe szkolenie otwarte:

Zapytaj o najbliższy termin.

Szczegóły szkolenia