„Brak prasy oznacza złą prasę”. Umiejętne budowanie relacji z mediami to najbardziej efektywne narzędzie PR w każdej firmie. Pozwala ono zbudować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa czy instytucji, a także podpowiada jak wyjść z twarzą z trudnej sytuacji. Podczas szkolenia „relacje z mediami” profesjonalna trenerka podpowie jak wkupić się w łaski mediów. Jak trafić na rynek medialny i jak w nim pozostać.
Tak naprawdę to nie reklama, a artykuły prasowe przyciągają największą uwagę. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak je pisać i do kogo wysyłać. Nauczą się jak rozmawiać z dziennikarzem i poznają tajniki wywiadów dla prasy, telewizji czy radia. Całości warsztatów towarzyszy kamera i mikrofon, dlatego teoria będzie wykorzystana w praktyce w tym samym momencie.
Korzyści uczestników:
- Poznanie wielu form i sposobów na kontakt z mediami,
- Wypracowanie kontaktu działów PR i biur prasowych z pracownikami,
- Poznanie zasad rządzących redakcją,
- Umiejętność tworzenia różnych form materiałów dla mediów,
- Poznanie zasad budowy baz dziennikarzy,
- Poznanie ćwiczeń poprawiających dykcję,
- Poznanie zasad udzielania wypowiedzi dla radia i tv.
Warsztaty polecamy:
- działom kontaktów z mediami i PR,
- rzecznikom prasowym,
- pracownikom firm i instytucji, którzy w swojej pracy kontaktują się z mediami,
- właścicielom firm.
Dodatkowe korzyści:
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje płytę CD z zapisem przebiegu warsztatu, na której znajdzie uwagi trenerów oraz ćwiczenia wykonywane podczas zajęć.
Płyta z nagraniem będzie doskonałym materiałem powtórkowym po zakończonym szkoleniu. Aby wiedza nie poszła w las.
Program:
- Wyjaśnienie podstawowych pojęć dziennikarskiego slangu;
- Specyfika i zasady kontaktu z dziennikarzami telewizyjnymi, prasowymi i radiowymi;
- Potrzeby poszczególnych mediów, system pracy i różnice w sposobie komunikowania;
- Współpraca pracowników i współpracowników z biurem prasowym oraz z rzecznikiem prasowym;
- Redakcja: struktura, kto jest kim, do kogo i w jakich sprawach się zwracać, redakcyjne zasady pracy;
- Przygotowanie wypowiedzi medialnej, komentarza, polemiki, udzielanie wywiadu, tworzenie informacji prasowej;
- Budowanie bazy danych dziennikarzy;
- Ćwiczenia językowe na poprawę dykcji;
- Nauka odpowiedniego artykułowania i modulowania głosu;
- Tworzenie informacji prasowej, komunikatów prasowych, zaproszeń na konferencję prasową, informacji o imprezie: okazje, styl, planowanie terminów;
- Wypowiedź dla radia – ćwiczenia z mikrofonem.
- Nagranie „setki”, wywiadu, „live”, nagranie rozmowy w studio – ćwiczenia z kamerą;
- Debata w studio TV i radiowym;
- Konferencja prasowa – zachowanie, wystąpienia, mowa ciała;
- Różnice i podobieństwa pomiędzy informacją prasową a PR-ową;
- Debata w studio TV i radiowym;
- Współpraca rzecznika prasowego z mediami.
Metody pracy:
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową. Uczestnicy ćwiczą nabytą wiedzę przed kamerą i mikrofonem, rozwiązują case study.
Szkolenie prowadzi:
Anna Kamińska
Najbliższe szkolenie otwarte:
Zapytaj o najbliższy termin.