Powrót do listy

Szkolenia dla firm

Skuteczne techniki sprzedaży

Zapisz się

Od czasów prehistorycznych, nim pojawiły się pieniądze,  handel i wymiana towarów jest związana z człowiekiem. Co więcej, przez te tysiące lat ciągle się rozwija, co wymaga od handlowców nieustannego rozwoju. Jednak edukują się tylko handlowcy ale również klienci, którzy staja się coraz bardziej odporni na dotychczasowe sposoby prezentacji towaru. Dlatego warto regularnie doskonalić własne techniki sprzedaży by zwiększać swoją skuteczność sprzedaży na rynku. Pamiętaj, jeżeli nie zrobisz tego Ty, zrobi to twoja konkurencja. Dlatego oferujemy szkolenie, na którym otrzymasz niezbędną wiedzę  i zaczniesz budować umiejętności do skutecznej i profesjonalnej sprzedaży.  

Korzyści uczestników:

  • zwiększenie efektywności komunikacyjnej w rozmowach sprzedażowych i posprzedażowych oraz przy obsłudze klientów
  • identyfikacja potrzeb rozmówcy i uświadamianie potrzeb klientowi
  • budowanie umiejętności prowadzenia poszczególnych etapów sprzedaży
  • budowanie praktycznych umiejętności profesjonalnej obsługi klienta
  • rozwinięcie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach

Szkolenie polecamy:

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób które na co dzień są związane ze sprzedażą produktów, usług lub tych którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z handlem.

Program:

1. Entuzjazm:

  • Czym jest entuzjazm i jaką pełni rolę podczas rozmowy handlowej?
  • O czym należy pamiętać nim zaczniemy obsługiwać klienta?

2. Nawiązanie kontaktu:

  • O czym należy pamiętać podczas Nawiązania kontaktu?
  • Jak osiągnąć efekt pozytywnego pierwszego wrażenia? – reguła 4x20
  • Rola dostrzeżenia klienta i priorytetów podczas pracy.
  • Kiedy i jak najlepiej rozpocząć rozmowę handlową?

3. Badanie potrzeb klienta:

  • Co to jest i do czego jest nam potrzebne badanie potrzeb klienta?
  • Co to jest kryterium wyboru klienta?
  • Jak zbadać potrzeby klienta oraz jak rozpoznać tzw. Gorący przycisk?
  • Wzbudzanie potrzeb czyli jak pobudzić w kliencie chęć posiadania danego produktu.
  • Słuchanie czy słyszenie – dostrzeż subtelną różnicę.
  • Parafraza czyli skuteczne podsumowanie wypowiedzi klienta.
  • „Cała sal bada z nami”- ćwiczenie z zakresu badania potrzeb klienta

4. Prezentacja oferty:

  • Co skuteczna prezentacja powinna zawierać.
  • „Technobełkot” czy język korzyści – wybór należy do Ciebie.
  • Techniki skutecznej prezentacji – Wizualizacja, zasada „Dotknięte – sprzedane”,
  • Jak sprawdzić czy prezentacja trafia do klienta? – pytanie o opinię.
  • „Zaprezentuj to sam”- ćwiczenie z prezentacji produktu

5. Odpowiedź na zastrzeżenia:

  • Co to są zastrzeżenia i czy można się cieszyć, że się pojawiają?
  • Najczęściej występujące zastrzeżenia.
  • Techniki odpowiedzi na zastrzeżenia.
  • „Dlaczego to takie drogie?” – ćwiczenie „Gorące krzesło”

6. Finalizacja:

  • „Chcesz więcej sprzedawać, naucz się finalizować” – co to takiego?
  • Każdy to potrafi czyli wybrane techniki skutecznej finalizacji
  • „Chcę więcej i szybciej sprzedawać” – ćwiczenie „Gorące krzesło”
  • „Nie dziękuję – jeszcze się zastanowię” – czy można sprzedać nawet po takich słowach klienta.

7. Ostatnie wrażenie:

  • Pożegnanie z klientem – o czym należy pamiętać by klient do nas wrócił.

8. Podsumowanie:

  • „Przychodzi klient do handlowca”- ćwiczenie z odgrywaniem ról
  • Refleksje uczestników

Metody pracy:

Wykład prowadzony metodą interaktywną. Część warsztatowa obejmuje:ćwiczenia w małych grupach, ćwiczenia indywidualne, dyskusję moderowaną, wymianę doświadczeń uczestników odgrywanie ról.

Szkolenie prowadzi:

Marcin Grzelak

Najbliższe szkolenie otwarte: